Visuele identiteit
Delen
  • twitter
  • linkedin
  • facebook

Ontwikkel een unieke stijl die naadloos aansluit bij je identiteit en positionering. Het brengt jouw unieke verhaal tot leven en draagt bij aan het gewenste merkimago. Dat merk je niet alleen zelf, ook je doelgroep voelt en ziet dat het klopt.

De voordelen van een visuele identiteit

  • Je product of merk is direct herkenbaar
  • Een consistent merk wekt vertrouwen op
  • Het draagt bij aan een positieve merkbeleving

Krijg grip op je imago

Mensen hebben binnen enkele seconden een mening over een product, dienst of onderneming. Met een visuele stijl die past bij de normen en waarden van je merk, stimuleer je de positieve beeldvorming rondom jouw organisatie.

Win het vertrouwen

Je ziet het meteen als er goed is nagedacht over de visuele identiteit. Het laat zien dat je jezelf als merk serieus neemt, maar ook dat je met trots uitdraagt waar je voor staat. Het schept vertrouwen en verlaagt daardoor de drempel bij potentiële klanten om over te gaan tot actie.

Creëer aantrekkingskracht

Met een visuele identiteit die perfect past bij jou bedrijf, creëer je een passende stijl en sfeer waardoor je doelgroep niet alleen voor jou kiest, maar zich ook daadwerkelijk aan je verbindt. Nieuwe klanten aantrekken met een boodschap die raakt, dat wil jij toch ook?

Wat is een visuele identiteit?

Een visuele identiteit is het gezicht van je organisatie. Het zijn de zichtbare elementen die jouw organisatie concreet en herkenbaar maken. Het is een visuele weergave van je identiteit en positionering, uitgewerkt in alle gewenste communicatiemiddelen.

Onze aanpak

Aangezien je visuele stijl het uithangbord vormt van je organisatie, hechten wij veel waarde aan een krachtige onderbouwing en consistentie in de uitvoering.

Stap 1 – MerkIdentiteit en merkpositionering als basis

Hoe je communiceert is van enorme invloed op hoe je overkomt bij je klanten. Wat het logo moet uitdragen, welke kleuren bij jou passen en welke vormen je kan gebruiken is dus afhankelijk van je identiteit, je ambities en je positionering. Daarom willen we je eerst door en door leren kennen voordat we aan je nieuwe stijl gaan beginnen.

Stap 2 – Stijl ontwikkelen

Pas als we je dna te pakken hebben, doen we voorstellen voor onder andere het kleurgebruik, je tone of voice en het gebruik van afbeeldingen en iconen. We gaan zo diep als jij maar wilt.

De nieuwe stijl presenteren we in de vorm van een Brand Board. Een Brand Board is een verzameling stijlelementen waardoor je in een oogopslag inzicht krijgt in de nieuwe uitstraling, het kleurenpalet, de kracht van het logo en de samenhang tussen typografie en het beeldgebruik.

Stap 3 – Nieuwe huisstijl vastleggen in BrandBook

Zoals aangegeven hechten wij veel waarde aan consistentie. Om allerlei reden merken we dat dit in de praktijk snel verloren gaat. Daarom leggen we je nieuwe huisstijl vast in een brandbook (een huisstijl handboek). Zo kun je altijd controleren of je nieuwe uitingen de juiste uitstraling hebben.

Automatisch updates ontvangen?

Geen zin om continu onze website in de gaten te houden? Meld je dan hieronder aan en we houden je automatisch op de hoogte per mail. (We beloven je niet te spammen)

Nieuwsbrief

Naam

Gerelateerde berichten

Stock foto Merkidentiteit
In

Een betekenisvol merk begint met een inspirerende merkidentiteit

Sterke merken zijn in balans. Maar wat maakt een merk echt, betrouwbaar en onderscheidend? De voordelen van een merkidentiteit Eigen DNA als krachtbron Mensen doen het liefste zaken met échte, authentieke organisaties. Jezelf zijn – als mens én als merk – is daarbij van groot belang. En zeg nou zelf, jezelf voordoen als iets of […]

In

Eerst denken, dan doen. Een gedegen strategie creëert focus en houvast

Je merk is veel meer dan een logo, merknaam of slogan. Een effectieve merkstrategie vormt de basis voor de totale ervaring die je doelgroep heeft met jouw merk, mensen, diensten of producten.