Stock foto
Delen
  • twitter
  • linkedin
  • facebook

Content creatie; Het creëren van relevante content waar je doelgroep behoefte aan heeft. Content die pakt, boeit, zichzelf automatisch verspreid als een virus. En natuurlijk lekker weg leest. 

De voordelen van content creatie

  • Het zorgt voor herkenbaarheid
  • Het maakt je relevant en sympathiek
  • Vergroot je zichtbaarheid en vindbaarheid

Grijp de aandacht

Zodra je doelgroep merkt dat ze een verkoopverhaal lezen, haken ze af. Effectieve content is gericht op de doelgroep, niet op producten of diensten. Het creëren van emotionele content die informeert en past bij je merk of organisatie is essentieel om de aandacht te grijpen.

Versterk je imago

Content in de juiste tone of voice onderstreept de waarden van je organisatie. Hierdoor wordt het écht de stem van jouw bedrijf. Klanten zullen je boodschap herkennen en aandachtig luisteren.

Blijf zichtbaar en vindbaar

De juiste content wordt door zowel je bezoekers als Google gewaardeerd. Een doordachte contentstrategie helpt om je boodschap via verschillende kanalen te verspreiden en al je doelstellingen te behalen.

Wat is content creatie

Content creatie is simpelweg het creëren van – zowel online als offline – communicatiemiddelen om je doelgroep te bereiken, te beïnvloeden en uiteindelijk te overtuigen. De juiste content boeit, weet je te raken en is geoptimaliseerd voor Google.

Strategische teksten

Strategische copy vertelt je boodschap in precies de juiste woorden, op de meest aantrekkelijke manier en in de taal van je doelgroep. Het resultaat is een échte connectie die het gewenste effect sorteert: namelijk het realiseren van je doelstelling.

Deze vorm van content vertaalt je bedrijf, product of dienst in ‘de oplossing’ voor een probleem dat je doelgroep heeft. Het raakt de juiste snaar bij je doelgroep. En dat levert doorgaans direct resultaat: meer bezoekers, meer downloads, meer pageviews, meer offerte-aanvragen, meer verkoop, meer betrokkenheid en meer… van alles waarvan je droomt.

Fotografie

Goede beelden zorgen voor een betere gebruikservaring, kunnen de verkopen verhogen en bieden een bijdrage aan je merkidentiteit. Sterke foto’s leveren een bijdrage aan de beeldvorming en sfeerbeleving voor je bedrijf of merk. Door de fotografie naadloos aan te laten sluiten bij het webdesign en de social media berichten zorg je ervoor dat je bedrijf of merk de online uitstraling krijgt die het verdient.

Video

Een video is het geschikte communicatiemiddel als je op een doeltreffende en pakkende manier een eerste indruk wilt maken. Het toont waar je bedrijf voor staat, laat zien wat jouw zo uniek maakt. Een krachtige video vertelt een verhaal en betrekt een kijker door het prikkelen van de emotie. Kortom: een zeer geschikt middel om naast fotografie in te zetten om de beleving van jouw organisatie over te brengen op de doelgroep.

Belangrijk hierbij is om vooraf goed vast te stellen wat het doel van de video is. Wordt dat een bedrijfsvideo, video’s voor op socialmedia, video’s voor advertenties of wordt het echt een branding video die de gehele organisatie naar een hoger niveau brengt?

Automatisch updates ontvangen?

Geen zin om continu onze website in de gaten te houden? Meld je dan hieronder aan en we houden je automatisch op de hoogte per mail. (We beloven je niet te spammen)

Nieuwsbrief

Naam

Gerelateerde berichten

Stock foto
In

Waarom is een contentstrategie belangrijk voor je merk?

Goede content heeft waarde voor je doelgroep. Het creëert betrokkenheid en beleving. Het bevat de kernboodschap van je organisatie en is relevant voor je bezoekers.

Stock foto
In

Grijp écht de aandacht met storytelling

Storytelling is de kunst van het verhalen vertellen. Verhalen die emoties opwekken. Vermaken. Intrigeren. Je laten huilen of juist lachen. kortom; verhalen die de aandacht stevig vastgrijpen.