Ontdek hoe je webshops kunt creëren die daadwerkelijk voor je werken. Snel, gebruiksvriendelijk en betrouwbaar – essentiële kenmerken voor een webshop die je producten effectief verkoopt.
De voordelen van effectieve webshops
- Conversiegericht
- Gebruiksvriendelijk
- Geoptimaliseerd voor Google
Gericht op conversie
Het omzetten van bezoekers in klanten is een kunst. In dit artikel delen we tips en technieken om je bezoekers te verleiden tot aankopen, door het shopproces zo klantvriendelijk mogelijk te maken.
Makkelijk te beheren
Goede webshops zijn ook eenvoudig te beheren. Met een intuïtief beheersysteem kun je alles van productcatalogi tot marketing zelf regelen, waardoor je meer tijd overhoudt voor je core business.
Volledig op maat
Een op maat gemaakte webshop die naadloos aansluit bij jouw wensen is cruciaal. Dit kan variëren van mobielvriendelijke webshops die goed scoren in zoekmachines tot complexe integraties.
Een webshop beginnen
Vrijwel iedereen kan zomaar een eigen webshop beginnen. Maar wil je er een goed inkomen uit halen dan zal je flink aan de bak moeten.
Onze aanpak
De werkwijze die wij hanteren voor het ontwikkelen van een webshop komt grotendeels overeen met onze aanpak voor een corporate website. Het verschil zit hem in de voorbereiding,
Stap 1 – Focus op jouw onderneming
Een bedrijf op de juiste manier als merk positioneren lukt alleen als je elkaar goed leert kennen, als je de markt kent en als je weet wie de belangrijke spelers zijn. Het is noodzakelijk om te weten waarom mensen zich aan jouw willen verbinden, hoe je relevant bent voor je doelgroep en onderscheidend ten opzichte van de concurrentie.
Met andere woorden, we kijken eerst of je merkidentiteit en merkpositionering op orde is voordat we aan verder gaan.
Stap 2 – Strategie gebaseerd op klantreis en kooppersona’s
Het online-aankoopproces is veel meer dan alleen een product uitkiezen en betalen. Het verloopt in opbouwende stappen die allen bijdragen aan de klantervaring. Een misstap en je bent de aandacht van de klant kwijt.
Een uitgedachte strategie is daarom noodzakelijk om van je webwinkel een succes te maken. Daarom verdiepen wij ons graag eerst in je (beoogde) klanten. Zodat we exact weten waarom ze jouw producten willen kopen en hierop kunnen inspelen.
Stap 3 – Doelstellingen bepalen en benodigde content inventariseren
Nu we de behoefte van je (beoogde) bezoekers in kaart hebben gebracht. Vertalen we die behoefte van je doelgroep én jouw wensen naar conversie-doelen van je webshop. Om vervolgens de gebruiksvriendelijkheid te bepalen met behulp van wireframes.
Nu de inhoud is afgekaderd. Bekijken we welke content aanwezig is, welke content gecreëerd moet worden en wie daar verantwoordelijk voor is.
Stap 4 – Design (UI & UX)
Klanten overtuigen begint met indruk maken. Om het creëren van ervaringen die bezoekers verder helpen en enthousiast maken voor je producten en diensten. Alles draait hierbij om de totale gebruikerservaring omdat deze een grote impact heeft op je conversie en gemiddelde bestelwaarde.
Onze designers kijken daarom naar het overkoepelende plaatje en niet naar afzonderlijke elementen. Al houden we in het ontwerp natuurlijk rekening met verschillende verkooptechnieken.
Stap 5 – Development (Frontend & Backend)
Het definitieve ontwerp zetten we via de laatste technieken (HTML5, CSS3) om naar een snelle, goed werkende e-commerce platform. Al onze websites en webshops zijn maatwerk. Wij schrijven alle code zelf en maken geen gebruik van aangekochte thema’s.
Afhankelijk van jouw wensen ontwikkelen wij je webwinkel met behulp van WooCommerce, Shopify of een Digital Experience Platform.
SEO geoptimaliseerd
We zorgen voor een SEO vriendelijke technische basis waar Google vrolijk van wordt. We houden rekening met title tags, headers, schema.org en de snelheid van je webshop. Zo heb jij de juiste basis om te winnen in Google.
Onderhoud en support
Uiteraard verzorgen we na de oplevering ook het onderhoud en zijn we te bereiken voor support werkzaamheden. We zorgen voor updates, back-ups, beveiliging, optimalisatie van de database, verwijdering van spamreacties en nog veel meer. Hierdoor kun jij zorgeloos ondernemen en focussen op je eigen klanten.
Stap 6 – Optimalisatie (CRO & SEO) en doorontwikkeling
Zoekmachine- en conversie optimalisatie is een doorlopend proces. Door eenmalig je productpagina’s in te richten sta je helaas niet permanent bovenaan in de zoekresultaten. En als je eenmaal op een gewenst niveau bent is het ook nog eens de kunst om daar te blijven. De concurrentie zit namelijk niet stil en zoekmachines blijven hun algoritmes continue ontwikkelen.
Optimalisatie Hotjar
De eerste 3 maanden nadat je webshop online is gegaan analyseren we je site met behulp van Hotjar. Het doel van de analyse is om pijnpunten in kaart te brengen die mensen weerhouden een actie te ondernemen. Daarnaast brengen we duidelijk de verbeterpunten van de website in kaart.
Stap 7 – Merkbekendheid vergroten
Een webshop zonder bezoekers is doelloos. Daarom is het werken aan je merkbekendheid een logische vervolgstap.
Met diverse online marketing werkzaamheden of een creatieve activatiecampagne vergroten wij je naamsbekendheid en zichtbaarheid. Zodat je webshop de bezoekersaantallen krijgt die het verdiend.
Automatisch updates ontvangen?
Geen zin om continu onze website in de gaten te houden? Meld je dan hieronder aan en we houden je automatisch op de hoogte per mail. (We beloven je niet te spammen)
Nieuwsbrief
Gerelateerde berichten
Google BERT update – een verbeterd zoekalgoritme
Vorige week heeft Google een van zijn meest belangrijke updates in de afgelopen vijf jaar aangekondigd. De nieuwe update van Google wordt gelanceerd onder de naam BERT.
Krijg meer sollicitanten met een Werken-bij website
Zorg ervoor dat sollicitanten meteen zien, lezen en vooral voelen waarom ze bij jou zou moeten solliciteren. Zodat jouw vacatures ingevuld worden door de perfecte kandidaten. De voordelen van een werken-bij website Maak indruk Om te overtuigen moet je jezelf onderscheiden van concurrenten. Met een werken-bij website laat je zien wat jou als werkgever uniek maakt. […]