Content creatie; Het creëren van relevante content waar je doelgroep behoefte aan heeft. Content die pakt, boeit, zichzelf automatisch verspreid als een virus. En natuurlijk lekker weg leest.
De voordelen van content creatie
- Het zorgt voor herkenbaarheid
- Het maakt je relevant en sympathiek
- Vergroot je zichtbaarheid en vindbaarheid
Grijp de aandacht
Zodra je doelgroep merkt dat ze een verkoopverhaal lezen, haken ze af. Effectieve content is gericht op de doelgroep, niet op producten of diensten. Het creëren van emotionele content die informeert en past bij je merk of organisatie is essentieel om de aandacht te grijpen.
Versterk je imago
Content in de juiste tone of voice onderstreept de waarden van je organisatie. Hierdoor wordt het écht de stem van jouw bedrijf. Klanten zullen je boodschap herkennen en aandachtig luisteren.
Blijf zichtbaar en vindbaar
De juiste content wordt door zowel je bezoekers als Google gewaardeerd. Een doordachte contentstrategie helpt om je boodschap via verschillende kanalen te verspreiden en al je doelstellingen te behalen.
Wat is content creatie
Content creatie is simpelweg het creëren van – zowel online als offline – communicatiemiddelen om je doelgroep te bereiken, te beïnvloeden en uiteindelijk te overtuigen. De juiste content boeit, weet je te raken en is geoptimaliseerd voor Google.
Strategische teksten
Strategische copy vertelt je boodschap in precies de juiste woorden, op de meest aantrekkelijke manier en in de taal van je doelgroep. Het resultaat is een échte connectie die het gewenste effect sorteert: namelijk het realiseren van je doelstelling.
Deze vorm van content vertaalt je bedrijf, product of dienst in ‘de oplossing’ voor een probleem dat je doelgroep heeft. Het raakt de juiste snaar bij je doelgroep. En dat levert doorgaans direct resultaat: meer bezoekers, meer downloads, meer pageviews, meer offerte-aanvragen, meer verkoop, meer betrokkenheid en meer… van alles waarvan je droomt.
Fotografie
Goede beelden zorgen voor een betere gebruikservaring, kunnen de verkopen verhogen en bieden een bijdrage aan je merkidentiteit. Sterke foto’s leveren een bijdrage aan de beeldvorming en sfeerbeleving voor je bedrijf of merk. Door de fotografie naadloos aan te laten sluiten bij het webdesign en de social media berichten zorg je ervoor dat je bedrijf of merk de online uitstraling krijgt die het verdient.
Video
Een video is het geschikte communicatiemiddel als je op een doeltreffende en pakkende manier een eerste indruk wilt maken. Het toont waar je bedrijf voor staat, laat zien wat jouw zo uniek maakt. Een krachtige video vertelt een verhaal en betrekt een kijker door het prikkelen van de emotie. Kortom: een zeer geschikt middel om naast fotografie in te zetten om de beleving van jouw organisatie over te brengen op de doelgroep.
Belangrijk hierbij is om vooraf goed vast te stellen wat het doel van de video is. Wordt dat een bedrijfsvideo, video’s voor op socialmedia, video’s voor advertenties of wordt het echt een branding video die de gehele organisatie naar een hoger niveau brengt?
Automatisch updates ontvangen?
Geen zin om continu onze website in de gaten te houden? Meld je dan hieronder aan en we houden je automatisch op de hoogte per mail. (We beloven je niet te spammen)
Nieuwsbrief
Gerelateerde berichten
Vergroot je online zichtbaarheid en laat zien wat je te bieden hebt
Je online zichtbaarheid vergroten is geen sprint, maar een marathon. Waarin de aandacht grijpen van je doelgroep niet voldoende is. Je moet het vast weten te houden. Lukt jou dat al?
Laat van je horen en vergroot je naamsbekendheid
Naamsbekendheid is van gigantische invloed op het succes van je merk. Want als je doelgroep niet weet dat je bestaat, hoe kunnen ze dan ooit voor je kiezen?