Foto PIT Fitness

Sportiviteit en persoonlijke aandacht

PIT Premium Fitness is een personal training studio met een sportief klimaat waarin alle invalshoeken worden benut om een gezondere en fittere leefstijl op te bouwen en te onderhouden. Gericht op ondernemers en op de doelgroep die zich, om diverse redenen, niet prettig voelt in een normale sportschool.

De identiteitscrisis

PIT Fitness herkende de kloof tussen hun innerlijke waarden en hun externe beeld. Hun robuuste, krachtgerichte uitstraling trok niet de gewenste doelgroep. Er was behoefte aan een identiteit die zowel hun expertise als hun toewijding aan persoonlijke begeleiding weerspiegelde.

Begrijpen en definiëren

Middels diverse interactieve sessies hebben we de merkidentiteit van PIT Fitness ontrafeld en vastgesteld. We doken diep in hun doelgroep en analyseerden de marktbehoeften, waardoor we onbenutte kansen identificeerden en de basis legden voor een herpositionering.

Transformeren naar Premium Fitness

Met onze inzichten positioneerden we PIT Fitness als een Premium sportschool. Deze vernieuwing omvatte een volledige make-over van hun merk, resulterend in een nieuwe huisstijl die zowel online als offline werd geïmplementeerd.

Het resultaat

In slechts twee jaar na de herpositionering steeg het aantal leden met 402% en de omzet met 340%. Deze groei faciliteerde de aanwerving van vier nieuwe instructeurs en stimuleerde de overweging voor een tweede locatie. Daarnaast werden hun inspanningen erkend met prestigieuze onderscheidingen, waaronder “Personal Trainer van het Jaar, Loon op Zand” en de Vakjury prijs van “Beste Personal Trainer van Nederland 2019”.

Roy Pennings – Eigenaar PIT Premium Fitness

Wat geeft onze nieuwe identiteit en passende positionering een enorme energie en vertrouwen! Wij kijken dagelijks met trots in onze spiegels tijdens het sporten.

Meer weten over deze case?

Of ben je geïnteresseerd in wat wij voor jouw onderneming kunnen doen? Neem direct contact met ons op!

Neem contact op

Andere resultaten

Case High Tech NL

Digitale transformatie voor High Tech NL en haar clusters

Een geïntegreerde visie High Tech NL benaderde ons met een duidelijke behoefte: een herstructurering van het digitale landschap van haar diverse clusters, allemaal onder één overkoepelende website. Dit moest gebeuren op basis van hun recent ontwikkelde huisstijl en met bijzondere aandacht voor het beheer van evenementen en een geïntegreerd beeld van het communitylandschap voor alle […]

Case Everest Export

Van verouderd naar vernieuwd, een rebranding succes

Miscommuncatie en een inconsistent merkbeeld Everest Export stond voor een uitdaging. Hun huidige website werd omschreven als ‘ouderwets’ en ‘onprofessioneel’, en de uitstraling paste niet meer bij het moderne karakter van het bedrijf. Klanten werden niet meer aangesproken en de content wist de interesse van de doelgroep niet te wekken, waardoor klantenbinding uitbleef. Daarnaast zorgde […]